torsdag 3 september 2009

Höst!

Nu är de bannimej höst ute! Regn å rusk, blixtar och dunder..
Mysigt emmelanåt men inte dagligen! Gick förbi köksbordet alldeless nyss, slängde ett öga och fastnade på en tidningsrubrik.
Halmen - ett hösttecken stod de.. Å nu när jag tänker efter så e de ju sant! När bönderna börjar skörda å greja då e de ju höst.. Jag är inget stort fan av hösten direkt, men jag tycker ändå att de är lite mysigt på något vis. Tänk er en kväll, de är mörkt ute och ni sitter gott nerbäddade i soffan med en filt eller ett täcke tillsammans med någon ni tycker om, tittar på film eller något tv-program. Tar ett glas vin kankse, har massa levande ljus tända och hör regnet slå mot rutan... Det är ju jätte myspys ju! De kan ju egentligen inte bli så mycket mysigare! Jag kankse inte har så mycket emot hösten ändå trots allt! Sen kommer ju alla mina favoritfärger tillbaks i både modet och i heminredningen ju! Brunt, Beige, Latte, Cappuchino, Grönt.. ja, alla möjliga underbara jordnära och fina färger! Börjar tillochmed lära mig tycka om lila och plommon färger nu också! Kan vara väldigt snyggt till dom rätta sakerna faktisk! Har på tal om lila och plommon för övrigt hittat ett par kuddar jag vill ha i soffan här hemma som går i just plommonfärg! haha! Jätte snygga är dom.. Varm och fin färg! Dock väldigt dyra om man vill ha fyra stycken som jag då självklart vill.. Får väl kankse nöja mig med två till en början.. Eller lägga huvudet på sne och plocka fram valpögonen!! Man kan ju alltid hoppas att de funkar!

Nu ska jag snart iväg och fika med Pamps!
Later..

Peaceandlove.

ooo xxx

2 kommentarer:

sofie sa...

hej gumman!!! Såg precis att flickan i fråga förde blogg, trevligt trevligt...
Kom på mig själv för några dar sedan, undra vad blomsth sysslar me these days...tråkigt att aldrig se er längre, ni e saknade;) Hoppas allt e bra med dig & familjen!! Du måste hälsa alla!!kramar sofie

Snor och Glamour sa...

Hej hjärtat!
Lustigt att du skriver om lila och plommonfärg. Har stått och pratat med en expedit i dag om hur mycket lila och plommon det kommer nu i höst. Sa just till henne att jag har svårt för detta men att man kanske vänjer sig. Bara jag slipper vänja mig vid marinblått så går det nog bra. :)
Visst e det mysigt att krypa upp i soffan med en filt, pappa(?) och levande ljus men jag kan ändå ALDRIG lära mig tycka om hösten och framför allt INTE vintern!! Du känner väl din mamma?
ooo xxx