måndag 10 januari 2011

En tanke, en åsikt.

Bara för att vi nu skall ha barn, jag och C, måste vi då byta umgängeskrets och börja umgås med alla andra som har också har barn då? Sånna människor som vi inte ens känner riktigt utan kanske bara lite lätt, lite ytligt.. Sånna människor som vi aldrig har umgåtts med innan. Sånna människor som vi absolut inte har någonting gemensamt med överhuvudtaget. Sånna människor man kanske hejar på någongång då och då bara för att man kankse råkar springa på varandra.. Bara för att vi skall ha barn, måste vi då umgås med dessa människor? I vissa ögon tycks detta vara fallet, i mina ögon är det bara patetiskt. Varför? Varför skall vi umgås med dom? Jag kan inte se en enda anledning i hela världen..Vi har våra vänner, med och utan barn så varför inte bara fortsätta umgås med dom? Inte för att man kan få för mycket vänner och absolut inte för att jag inte vill ha några fler heller, missupffatta mig inte, men meningen är väl ändå att man skall vara just vänner också? Inte bara umgås för att..? Inte känna sig tvungen bara för att båda parter råkar ha barn?! Rätta mig om jag har fel och ge mig en bra anledning eller förklaring till varför om så är fallet.. Varför verkar det som om vi "måste" umgås med dessa andra människor som vi inte inte ens känner och som vi inte har något som helst gemensamt med bara för att vi skall ha barn?! Är inte det bara helt fel? Är det inte meningen att man skall umgås för att man trivs med varandra, har roligt tillsammans och tycker om varandra? Och inte för att man kanske råkar ha just barn?!  Ta inte illa upp, detta är bara en tanke, en åsikt. Min tanke, min åsikt. En tanke och åsikt från min synvinkel som kanse fler borde tänka över, och kanske borde fler ställa sig frågan, varför skall vi egentligen umgås, va finns det för annan anledning, vad finns det för vettig anledning till vårat umgänge?!

ooo xxx

Inga kommentarer: