måndag 13 juli 2009

Städmani!

Sitter nu ute på altanen, ganska gott faktiskt. Helt tyst och sådär lagom varmt. Inte varmt, men sådär bra så man inte fryser även om man bara har en t-shirt på sig!
Va nere hos mamma å pappa en sväng efter jobbet med Bubba. Sen en snabbvisit hemma hos Micke innan de bar iväg hem till Kba igen. Kollade på nio filmen som gick på feman. Den va helt okej faktiskt. Efter filmen fick jag fullkomlig STÄDMANI!! Drog fram de ena skurmedlet efter de andra, å till sist även klorinet.. Nu är toan å köket skinande rent! Nästan i allafall.. Insåg ju ganska snabbt att de inte va så roligt och tröttnade..! Haha!

Nu har mitt hjärta varit borta i 3 dagar.. Det innebär att det är min tredje natt själv och att det bara är två nätter kvar, efter denna då asså!! Hur underbart e inte de då?! Slippa vara ensam å klättra på väggarna när alla andra sover!?!
Jag borde egentligen krypa till kojs nu eftersom jag ska upp tidigt å jobba imon, men jag är inte sovtrött ännu.. Drar mig för att ligga där i den stora stora sängen helt ensam och övergiven.. Känns så tomt.
första natten körde jag ett litet pepptalk till mig själv. Det löd såhär,
- "Diana, om du har vågat sova själv i Stig Helmer stugan är det ju absolut ingen fara att sova själv här. Där va du typ mitt ute i skogen med en cenil gammal gubbe vägg i vägg, här e de centralt och du har massa massa kompisar omkring dig! Det är inte farligt, du kan somna!! För att inte tala om alla djur som vandra omkring utanför fönstret där uppe! Här finns inget som kan skrämma dig!! Sov, Sov, SOV!!!"
Det funkade la sådär, men nu har jag insett att de faktiskt är sant. Hur farligt kan de va? Va kan hända? Haha! Jag känner mig stolt nu när jag övervunnit min sova-själv rädsla! ;)

Imon åker mamma, Louise å Julia till Cypern också.. Eller a, i natt, om bara några timmar. Planet skulle lyfta 7 så dom ska upp typ 3 å åka till Landveter. Hoppas att dom får en trevlig resa ner till svininflensa-landet! ;) Och att dom tar mycket kort!! Fast de e klart, de e ju mamma å Louise vi pratar om så de va ju dumt sagt! Haha! Pappa fyller år imon också. Har inte en susning om vad jag ska köpa till honom heller.. Han e ju såå seriös när man frågar va han önskar sig. En påse vingummi blir bra säger han.. Kul pappa, KUL! De får bli en sväng på Kungsmässan efter jobbet å spana lite..

Nu e de verkligen dax att krypa till kojs och kramas med kuddarna! Väntar bara på torktummlarn som just nu låter som en hel orkester, skall bli klar någongång! Någonting skrapar emot och för ett hejdundrans liv där inne..!
Maybe i should check it out!

TakeCare. Peaceandlove.
ooo xxx

Inga kommentarer: