tisdag 22 september 2009

Mysig dag trots regn...

Igår när jag och Pamela lunchade på Karma berättade hon att hon skulle passa Chico som idag.. Vi planerade då en utflykt med destination Slottskogen som mål. Blev ju dock inte riktigt som planerat då vädret inte va på topp direkt.. Jag menar, kul att vara i Slottskogen med två hundar i ösregn! Tror nog ingen skulle njuta av de va?! Näe, fy f-n! Det blev omplanering och Sandsjöbacka-skogen kom på tal. Är tydligen väldigt fina promenadstigar där... Blev dock inte den planen heller, utan vi slutade på promenad med våra två vilddjur i Kba-skogen i stället!
En mysig promenad trots vädret.. Det är faktiskt väldigt fint i Kba-skogen, synd att man inte är där oftare.. Lukas älskade de! Jagade löv, hoppade över pinnar och levde livet!! Om ni inte tror mig skulle ni se honom nu.. Han ligger helt utslagen här jämte mig i soffan och sover som en stock!

Får skriva mer sen..

Eller näe, kom på en grej till.. Idag skall jag äntligen få min efterlängtade Thai mat!!! Är överlycklig! Ska bli sååååå gott! Ska bannimej äta tills jag kräks!! - Bokstavligttalat! haha!

Å sen imorgon skall jag göra lax i ugnen med sockerärtor och fransk ört creme fraish med kokt potatis och sallad.. Ett recept jag hittade i Vecko Revyn och blev sjuuukt läskad av! Ser helt fantastiskt gott ut, och är hur enkelt som helst att göra! Tar inte lång tid heller... 15- 20 minuter bara! Kanon för mig som inte är ett jätte fan av att laga mat direkt...!
Ni får uppdatering om denna rätt i morgon.. Och om den blir lyckad ska jag även lägga ut receptet!

Nu kallar lite städning på mig. Tråkigt men nödvändigt! Det är inte klockt va en liten vovve som Lukas kan dra in en sjutusans mycket skit!

Peaceandlove.
ooo xxx

1 kommentar:

Snor och Glamour sa...

Mmmm låter gott förutom laxen då förstås men om det blir bra kanske jag kan göra det här hemma någon gång!
Vill du ha dina tre skyltar tro hopp och kärlek lika stora alla tre?
Pussa Lukas!
ooo xxx