torsdag 10 december 2009

Julegrans krasch!

Ligger nu i sängen och lyssnar på det otroligt ljuva ljudet av svärd som fäktas ute på tvn i vardagsrummet... Någon sjukt dålig film som C tittar på.. Underbart när man försöker sova och veta att man skall upp snart igen gör ju inte saken lättare direkt.. Någon som inte håller med kankse?! I morgon ska jag till jobbet varesig jag känner mig bra eller inte! Missar dessvärre både Emelies och Julias lussefirande i skolan.. :0( Hade gärna velat se båda två. Julia ville så gärna att jag skulle komma och Emelie hade bett Angelica fråga mig för att, Ja, "Men mamma, Diana har ju långt hår och så.. Hon förstår de där!" Såå underbart söt är hon! haha! Mormor va gamal och Christoffer han e ju kille, men Diana, hon förstår sånt där för hon har långt hår och så hade hon sagt till Angelica när hon frågade henne vilka hon ville skulle komma!

Som ni märker är jag inte ett dugg trött och vill inte alls krama kudde ännu, men I have to try! Ska ju som sagt upp snart igen... De där med att gå upp vid 5 på morgonen å vara på jobbet till 7 i rusningstrafik å grejer är ju verkligen inte mänskligt har jag kommit fram till.. Men man kankse vänjer sig med tiden. Hem är ju ännu värre. De är ju bomstopp.. Sanslöst!

Just ja! Vi har varit å köpit en julegran idag! Jätte fin blev den! Stor, tjock och fluffig! Ljuvlig! Blir så mysigt med en gran... Lite färg och mera ljus. Julegranen är verkligen en mysighetsfaktor som heter duga! VI hade dock lite problem med att få hem den... Granen va blev ju lite större än va vi hade tänkt oss, så en väldigt olaglig färd hem blev de allt... Granen i baksätet med toppen ut en halvmeter om inte mer genom rutan, Jag, Louise och Lukas i framsätet och Christoffer körandes på motorvägen.. Riktig vansinnesfärd, men kul hade vi! Ännu roligare hade vi när granen va helt färdigklädd och tippade i slowmotion rakt ner i backen! haha! Barr och söndriga kulor överallt! Nu står den i allafall på plats, skev och vin men va faan gör de?! INgen vågar ju röra den igen! haha!

Näe, kära vänner. Nu är det nog bara alternativ kudden som finns för min del om jag skall orka upp i morgon.. Fasen då, jag som är natt-människa och allt! Tycker inte alls om detta! Men men.. Pengarna måste in! haha! Sov gott och dröm sött!

ooo xxx

1 kommentar:

Snor och Glamour sa...

Det var tur imte mamma såg den färden!! Galningar!
Får väl komma och titta på eran fina gran någon dag...
Ha det så trevligt på jobbet i dag och det är synd att du inte kan komma på Julias lussefirande i em. Du kanske följer med till kyrkan på söndag i stället?
ooo xxx