söndag 3 januari 2010

Bortskämd.. eller?

Ligger i sängen och funderar på om det är så att jag skall känna mig bortskämd nu när jag inte längre jobbar inom restaurangbranchen och får massa ledighet... Jag är ju van vid att ALLTID jobba och nu helt plötsligt är jag ledig varje helg och får massa extra ledigt över alla helgdagar. Kan inte riktigt bestämma mig i fall jag tycker det är bra eller dåligt.. Antagligen bra eftersom jag tjänar ungefär lika mycket nu som jag gjorde innan, till och med mer nu och ändå får vara ledig.. Men det känns väldigt konstigt. Jag har inte jobbat ett enda julbord denna julen, jag har inte kommit hem mitt i natten en enda gång, jag har inte behövt springa röven av mig och jag har inte heller behövt fixa och rodda med massa.. Känns väldigt underligt, fast ändå ganska skönt. Fast nu när jag väl tänker på det så saknar jag nog det lite ändå.. Jag trivdes ju väldigt bra med det jag gjorde, fast jag behövde verkligen ett break för att kankse kunna uppskatta det igen! Missuppfatta mig inte nu bara, för jag trivs jätte bra med det jag gör nu också och allajag jobbar med är helt underbara, men gå upp klockan kvart över 5 på morgonen och försöka ta sig till jobbet i tid i rusningstrafik beundrade jag folk för innan.. Helt otroligt att JAG nu gör detta.. Har alltid innan tyckt att det har varit näst intill omänskligt! haha! Allt har väl sina för och nackdelar antar jag. Antingen går man upp vid 5 eller så kommer man hem och lägger sig vid 5.. Bortskämd eller inte, så har det i alla fall varit härligt med ledighet! Nu är jag utvilad och taggad inför jobbet i morgon. Det skall bli kul att träffa alla igen!

Sov så gott och ta hand om er där ute i kylan!

ooo xxx

1 kommentar:

jannike sa...

Hörde att du krockat! Hoppas du mår bra! 'Kram